Motvilliga tomtehästar

Häromdagen kom jag (Sara) från Lund till mamma och pappa i Norrköping. Julen står för dörren och jag tänkte att även bloggen skulle få sin beskärda del. Så jag föreställde mig en fin bild, förslagsvis på Judy Tim (Lindy´s Crown - Cissus) eftersom hon är äldst och lugnast och därmed mest lättfotograferad. Planen var att leta fram hästomteluvan med hål för öronen som min första ponny hade. Med den på huvudet skulle Judy titta in i kameran och spetsa öronen samtidigt som snön tindrade i bakgrunden.

Jag borde förstås åt vilket håll det barkade när tomteluvan inte fanns att hitta. Min mor sa något om att mycket ryker när hon storstädar. Jag ger inte upp i första taget, så jag tänkte att en vanlig tomteluva som jag placerar mellan öronen blir säkert nästan lika bra. Jag åkte ut till Norsholm där vi har avelshästarna. Pulsade genom en halvmeter snö. Konstaterade att just idag hade gänget bestämt sig för att ställa sig med ett gäng kraftledningar i bakgrunden. Knäppte ett testkort och konstaterade att fotoljuset kanske inte var det bästa, men skam den som ger sig. Den följande kvarten ägnade jag åt att gå efter hästarna, göra magplask i snön, försöka hålla ordningen på zoomen samtidigt som ett föl bet mig i rumpan och Judy inte visade det minsta intresse för att vara utklädd till Celeber-bloggens egen tomtemor. Sen bestämde sig kamerabatteriet för att det var för kallt och la därför ner all verksamhet.

Så ni som vill se den där fina bilden jag nämnde inledningsvis, ni får försöka se den för ert inre och ni andra får hålla till godo med bilderna nedan.


Vacker så det förslår!


Det går knappast att missta sig på Judys entusiasm.


Det var ju inte riktigt så här jag hade tänkt mig.


Fotografen blir distraherad av Judys dotter Faxy som är lite nyfiken på om kameror är ätbara.


Och bättre än så här blev det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0